Tyskland dag 10

Det regnar än.......Eller det är dåligt väder iallfall, och det regnar snart igen!

Jag jobbade ensam idag igen, det var sista gången jag jobbade ensam, för nu jobbar jag och anna bara tilsammans!
Skönt! då har man någon att prata på med, då man ska prata med Frau Klein eller någon annan i köpet måste man tänka så mycket, och verkligen ha öronen skärpt så man hör varenda ord, sen ska hjärnan tänka vad det betyder, sen tänka ut ett bra svar, sen tänka på hur man säger det på tyska. Men när jag har anna där är det bara att prata om om allt! Haha..
Efter att jag diskat skar jag smör, och lök. Alla i köket retade mig för att jag var så " traurig" = ledsen.
Efter det så gick jag och Robert ut på bakgården och skulle plocka upp skräp. Vilket var gamla godispapper, cigarettfimpar & gamla kondomer. GUD jag älskar att jobba!

Vädret är tråkigt, och det finns inte så mycket att göra alls. Typ shoppa & sova.
Man måste ju trösta sig med att det är billiga kläder här!
Och väldigt god glass!!!
Jag har nog ätit minst 20 kulor sen jag kom hit! och även idag blev det fika på ett jättemysigt fik nere på stan, och vad åt jag? GLASS såklart. Och Anna åt en stor tårtbit, som jag senare ångrade att inte jag också köpte, istället för den eviga citronsorbet glassen.

Snart kommer Mario tillbaka, han ska bara vara här i 2 nätter till. Och Martin kommer på fredag, då blir det lite liv i stugan Igen. ( vi bor inte i en stuga )
Fast anna & jag och robert gör ett bra liv här ändå!

....Och nu kom anna med ett bra förslag, att gå ner på stan och köpa glass & något att dricka, ja inte klagar jag, och inte säger jag nej heller!

Men först innan jag går ska jag ladda upp en fin bild jag fick på MMS idag.
Coolteo. PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0