Tyskland dag 8

12.30
Gud vad tiden går fort!
Och var kul för er i sverige att det är fint väder! Här är det pissväder!
Men det tänker inte jag och anna bry oss om, för snart ska vi ner till lunchen, sen ska vi till friedrichshafen-stadt!
Fast det är faktiskt rätt mysigt då det regnar! Iallafall att ligga inne, får se hur mysigt det blir att gå ut sen!

Det är skönt att vara ledig! Det är inte precis ett lyxjob vi har, så sovmorgon är otroligt skönt!
Och idag då anna jobbade så Höll hon på döda Frau Roppel.
Men jag har tagit ett utdrag här ur annas blogg, så ni kan läsa vad som hände. Annars finns hela dagen på Annas blogg

Tryck här för att komma till annas blogg




Idag så började jag kl 08.00 som vanligt så jag gick och åt frukost 07.30 medans Bella låg kvar och sov.
 För första gången sen jag kom hit så sprutade jag på mig lite parfym innan jag gick ner till jobbet och det var ett stoooort misstag!
Jag gick och skulle städa dagrummen med Frau Roppel och när jag kommer dit och vi kanske har jobbat i 5 minuter så börjar hon nämligen hosta och typ harkla sig och sen försvann hon...
 Efter ett litet tag så kom Xenia in och sa att jag skulle komma och jobba i köket istället för jag höll nämligen typ på och döda stackars frau Roppel eftersom hon är allergisk mot parfym!
 Lite pinsamt men Xenia bara skrattade och sa att det inte gjorde något eftersom jag omöjligt kunde veta att hon var allergisk..


Men alla överlevde dagen, och jag och anna har precis kommit hem från stan.
Det är OTROLIG rea överallt nere på Friedrichshafen-stadt! Jag har köpt en klänning, 2 par converse och en tjocktröja Och det är förmodligen inte det enda jag kommer köpa, med tanke på att jag har 3 veckor kvar!
Jag börjar oroa mig lite över min övervikt, jag hade precis 25 kg på allt mitt bagage när jag åkte hit. 15 kg resväska+10 kg handbagage. Så.. Jag sitter och tänker på vad jag kommer kunna lämna kvar. Och hur jag ska klä mig när jag åker hem för att få på mig så mycket kläder som möjligt!
Anna sover, ska nog väcka henne nu snart, med tanke på att vi ska gå och äta middag. Och hon ska jobba.

Nu ska jag jolla mig vidare i den tomma ensamma lägenheten i tyskland. puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0